söndag 12 april 2009

Fixien på 20milaren i Örebro


japp.... när till och med Börje ringde i veckan för att prata lite gott om loppet kan man ju inte hoppa över det, eller hur och framförallt när vädret verkade bli kanon. Startade hemifrån i bilen vid 06 i går morse....+2 visade min termometer, tog endast knickers tänkte att det blir nog bra. men när jag mötte några bilar närmare Örebro som skrapat sina rutor blev jag lite fundersam, men då var det lite sent att ändra sigSkrattar

Nåväl. Vi startade 08prick som alltid när Börje håller i det.....sist på plats var två grabbar från Stockholm på rediga randonneur cyklar med skärmar framväska och navdynamo.....att jag inte tog kort, hmmmmmm(de var snugga)

Ut från Örebro gick det lagom lugnt för alla, tills vi kom ut på slätterna. Sedan var det lite 10 negerpojkar över det hela en efter en droppade av. Lite väl häftigt tempo i början av säsongen för vissa, det är ju trotts allt ett randonneurlopp och inte ett tävlingslopp....men men kul var det.

Men hur som haver skiljde det nog mycket i träningsmängd på som var med, men vad gör det så länge man har kul tillsammans, även om vissa hade kul under längre tid än andra.

Första stoppet var i Pålsboda och väl framme blev det en snabbstämpel och iväg, men först lättades det lite på klädseln...värmen från solen började kännas, så sköööööönt


Nästa stop blev i Askersund och efter lite sena ändringar från Börje så blev det en ny väg vilket gjorde 5km extra minst och nästan inte något cyklande på den trafikerade och vajjerförsedda 50:an, mycket skönt.....

Stoppet där blev även det rätt så snabbt, så snabbt det nu blir på 10-12 personer som vi nu var ungefär. Hade tänkt att låna muggen på Shellmacken där vi stannade, men det var en personal där och städade.....jag frågade om jag kunde smita in för jag var tvungen att nyttja den, men va f......n svarar puckot:

-nä jag måste städa nu, du får vänta 5-10min.....

IDIOT snacka om kass service, det slutade med lite blött runt hörnet istället, för kissa var jag tvungen att göra hur som helst....

Sedan körde vi Tivedsbackar och bara njöt.....upp mot Finnerödja och väl framme där tror jag vi var 6 eller 7 st och medan vi åt passerade en av Örebrocyklisterna som tar korta stop och gnetar på istället.....men vi kom i kapp innan Åtorp där sista stämplingen var........7samlade när vi gav oss i väg på sista 6milen......4 straxt efter. Tempot hade verkligen tagit ut sin rätt.......och när Frank Kiereck gjorde ett tokryck i en långbacke bet jag ihop och hängde på......så på slutet var det bara vi två kvar....han drog minst 2/3 av den återstående biten. för jag började känna mig lite seg i benen minst sagtCool

men summasumarum var det en kanondag med vackert väder och trevliga människor.....

Jag drog en hel del så samvetet är bra.....

Fixien fungerade kanon förutom att jag tappade väskan....fick köra lite eltejp runt stolpen för att inte tappa den ingen...

Och kul hade jag varje meter och benen kändes kanon.....(lite stela idag som sig bör och med starten på den snugga cykelbrännan som knickers kan ge)

över & ut

5 kommentarer:

  1. glömde ju att vi höll på i 7h 10min
    och cykeltiden var 6h 15min
    snitt på 33.61km/h
    maxade 61.7 km/h

    SvaraRadera
  2. baha bästa kommentaren fick jag på ckweelsuckers hemsida av en av killarna som var med


    Kära Hjulsugarbröder, idag är det bekräftat. JAG ÄR EN IDIOT, inga nyheter men nu är alla tvivel borta!!!
    Åkte en tokken därna Röndurörr sväng på 20 mil . Kändes rätt ok från början men de sista 5 milen var väl sådär. Frasse Krick Krack skulle som vanligt visa sin styrka & stack med en Uberstark snubbe på FIXED....52-19 räckte för honom, förnedrad :nerd eureka:. Svenne fick släpa hem liket men dom coola carbonhjulen... Skit samma 6,5 tim träning är ok ändå...


    nu blir det dåligt med träning för min del tills min tenta är kirrad så jag får suga på denna lite och försöka komma tillbaka till formen senare:-)

    SvaraRadera
  3. Hej Kalle,

    Hittade din blogg via en annan blogg och undrar om du vill att vi länkar till din blogg från www.cykelbloggar.blogspot.com

    Mvh
    Admin / Cykelbloggar

    SvaraRadera
  4. Härlig läsning och härligt cyklat. Skönt att du kränker folk med din fixed. :)
    /J

    SvaraRadera
  5. Är ju inte ngn kränkare ivanliga fall....men visst tusan är det skönt:-)

    SvaraRadera