fredag 4 september 2009

Vätternrundan 2010. Sub 28h

Så där när alla jagar tider på vätternrundan ska jag inte vara sämre.
Just denna vecka satte Vätternkansliet äntligen igång maskineriet igen....Och vilken fart det har blivit redan från start...Alla eller i allafall har vansinnigt många redan anmält sig till de platserna som är under morgonkulan, de som ska försöka cykla under 9timmar......

Hade varit vansinnigt sugen på att göra ett Sub 8h försök på min nya svarta, eller kanske ett Sub 9h på Fixien, var ju riktigt nära på 9,04 iår....men nära skjuter ju som bekant ingen hare ;)

Nåväl efter ett besök i Köpenhamn i somras under min semester, alltså den delen av semestern som inte innehöll cykling, fick jag se alla superhärliga cyklar som de åkte runt på.....Hmmm en sådan där Long John.....har inte jag läst att någon försökt sig på vättern på en sådan......Så när jag sedan kom till hotellrummet var det ju bara att lusläsa på nätet om just Long John och då sprang jag på just en historia om en kille som inte kom hela varvet runt.....men om han startat tidigare så hade han nog gjort det, för kapaciteten fanns verkligen......
Läste att han fått låna cykeln av Veloform, en härlig cykelbutik i Göteborg, så jag vart ju tvungen att maila till dem och fråga om de ville göra samma sak för mig....jajjemen det skulle ju gå bra...
WOW så häftigt tänkte jag och märkte att tiden för den tidiga starten redan kommit en bit över 21.00. Hmm varenda minut extra tror jag att jag vill ha så jag fick ju skynda mig att ta ett telesamtal med vätternarangörerna. Så just nu verkar det vara så att jag startar 20.14 på fredag kvällen och har alltså 27 timmar och 46minuter på mig att klara de 30milen......det måste banne mig gå eller vad tror ni???

Så när snabbgängen kommer susandes i 45-50km/h i medvinden får jag väl vara glad om jag kommer över 20km/h :). Men det ska bli en superkul sak att göra och jag gissar att jag till och med hinner knäppa ett och annat kort i farten, de ni..

För lite info om cykeln läs följande på Veloforms hemsida...även bilderna kommer därifrån.
http://www.veloform.se/artiklar/vatternrundan.htm
http://www.veloform.se/cyklar/trans.htm

12 kommentarer:

  1. Fan Kallegunnar, vilken härligt sjuk idé! Om jag lånade polarns hoj kunde vi köra lastcykelconvoy, yihaa!

    SvaraRadera
  2. Låter som en skojsig idé. Du kan ju ha både kylväska och bandspelare på flaket. :)
    /J

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé.. och inga problem med packyta heller. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Det låter som en utmaning för både kropp och själ. Men det klarar du galant. Lycka till!
    /N

    SvaraRadera
  5. Jag kan tänka mig att sitta på flaket och dricka rödvin om du vill ha sällskap!

    SvaraRadera
  6. ha ha, kul idé. Eller skaffa den här:

    http://www.blocket.se/stockholm/Tillfallle___OVER_HALVA_NYPRISET_23183177.htm?ca=11

    så kan du cykla runt och bjuda folk på glass.

    SvaraRadera
  7. Haha! Lustigt. Jag hade just en fundering på om man verkligen fick hålla på så länge på VR. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Skönt galen idé! Jag tror du kommer att klara det. Kanske ha sub-20 som mål? :-)

    SvaraRadera
  9. hallåj ska kolla om detta svar kan läggas in, funkar av ngn anledning inte med min bärbara:(....jag o teknik....ingen bra kombo.
    nåväl visst vore det fränt med en hel klunga med packisar körandes i full kareta(15km/h) i belgisk kedja iklädda tempokruka hårt hållandes i bockastyret och lyssnandes till Kraftwerks tour d´France ilsket ljudande ur en allt för lite tilltagen bandare:)........
    visst Tillman är du välkommen att iallafall frakta vinet på vagnen(vättern ville inte att jag hade passagerare, de frågade om jag var själv eller hade ngn med mig).....kommer nog att vara en rullande depo om ngn är sugen på att få med lite, men inte mkt tack det räcker nog ändå....gissar jag
    3hjul är ju tyvärr inte tillåtet, men annars kanske den hade passat bättre på platten, men knappast i nerförsluten....

    SvaraRadera
  10. YES äntligen kom kommentaren in
    tack till cyberrymden

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas att du får låna sponsorcykeln i god tid så att du hinner vänja dig vid maskinen, för den är ju milt sagt lite speciell att cykla på.

    2012 är jag gärna med på en Long John-klunga med tempostrutar, skyltspurtar och hela racingkittet :-)

    SvaraRadera