söndag 15 mars 2009

Första gången

vad ska jag säga då?????
jag menar ska man & då i detta fall jag skriva något så ska det förhoppningsvis bidra till något, beröra någon eller nått i den stilen, eller???
kan jag bara skriva för mitt eget höga nöjes skull??

har väl två huvudmål med bloggen........

marknadsföra långcykling, så kallade brevetlopp o då i första hand mitt och Davids första gemensamma lopp en 20mils brevet som ska gå av stapeln 9 maj - 09
det ska vara starten för brevetlopp i östergötland, förhoppningsvis är det bara första loppet av en hel serie, alltså 20, 30 40 och 60mils lopp.
dessa lopp används var 4e år som kvalificerings lopp till PBP. paris brecht paris. ett underbart och krävande 120milar lopp i fralleland.


mål nummer två är att ha någonstans att skriva om de tankar jag har och den träning jag genomför för att klara av sommarens cykelmål...
sverigetempot!!!! 210mil rakt igenom sverige från riksgränsen till smygehamn, maxtid 9dygn

Kalle

4 kommentarer:

  1. Det är bara att skriva för sig höga nöjes skull. Det är väl den enda motivation som funkar i längden.

    Brevet den 9:e maj - ska kolla upp det. Borde vara pigg i benen. Det är väl helgen efter Tre Sjöar.

    Och slutligen - Sverigetempot alltså... inte illa. På fixed?

    SvaraRadera
  2. Det ska bli grymt spännande att följa din resa på SverigeTempot. Jag trodde att det skulle arrangeras 2010 också så jag planerade in LEL i år istället. Nåväl. Stort lycka till.
    Jag ska försöka kommar ner och köra 20-milaren med er. Bra initiativ.
    /Johan

    SvaraRadera
  3. Tack för din uppmuntrande kommentar på min blogg.
    Faktiskt så känner jag mig rätt mycket bättre redan, så det finns nog hopp om en snabb återhämtning.
    Kul att du ska köra Sverigetempot, ska bli roligt att följa dina förberedelser här.
    Om jag får semester utöver min ordinarie semesterperiod så tänker även jag köra det.

    SvaraRadera
  4. Heja, heja!
    Jag är stolt över dig Kalle!
    Det är modigt att ta steget ut i bloggvärlden! Jag kommer att följa din blogg med spänning! Hoppas på att du delar med dig av lite annat än bara cykling ;-)
    Stor kram Åsa!

    SvaraRadera